פליאו?

פליאו או תזונה קדמונית הן גישות תזונתיות המסתמכות בעקרונותיהם על תזונתו ובריאותו של האדם הקדמון לעומת האדם המודרני שתזונתו השתנתה בעשרת אלפים השנים האחרונות בעקבות המהפכה החקלאית והתעשייתית.

העקרונות הבסיסיים והכי חשובים לדעתי הם:

אל תאכלו דגנים.

אל תאכלו שמנים צמחיים תעשייתיים.

אל תאכלו סוכר.

בנוסף:

הימנעו מקטניות.

הקטינו צריכת פירות.

התאימו צריכת מוצרי חלב למצבכם האישי-אם כן רק מוצרים שמנים (גבינות שמנות,שמנת,גבינות קשות) או מותססים (יוגורט).

מה כן?

בשר אדום,עופות,דגים,ביצים.

שמן קוקוס,חמאה,ג'הי,שמן זית.

ירקות מכל הסוגים (לא עמילניים).

ירקות עמילניים-במידה.

פירות-במידה.

אגוזים וזרעים-במידה.

מוצרי קוקוס-חלב וקרם קוקוס,קוקוס טחון,קמח קוקוס.

מוצרי שוקולד-שוקולד מריר מעל 85% מוצקי קקאו,קקאו (רצוי נא),מוצקי קקאו,חמאת קקאו,פולי קקאו.

ממתיקים-סטיוויה,דבש,סילאן,מייפל (במידה במידה במידה).

מוצרי חלב (לפי התאמה אישית)-חמאה,שמנת חמוצה,שמנת מתוקה,גבינות קשות,מסקרפונה… כמה שיותר שומן יותר טוב. יוגורט שמן.

זה בבסיס התפריט,כל אחד עושה את הבחירות שלו לגבי כמה פחמימות לשלב בתפריט או האם לצרוך מוצרי חלב.

כמו שאפשר לראות לפי התפריט,התזונה הקדמונית אינה מנסה לחקות במדויק את תזונת האדם הקדמון אלא להתבסס עליה ולשלב אותה עם הדברים הטובים שחקלאות מקיימת יכולה לתת לנו.

והכי חשוב,פליאו במפורש זו לא דיאטה,אנחנו לא בעד חוקים נוקשים,כל אדם עושה את הבחירות שלו ומה שחשב באמת זה מה שמורידים מהתזונה,לימדו את הגוף שלכם ודעו להקשיב לו,מה מתאים לו ומה לא.